Copywriten. Waarom moet da?
“Kookt uw bloed van taalfouten?” vraagt men mij weleens.
“Nee”, antwoord ik keer op keer.
Wenkbrauwen aan de overzijde fronsen zich.
“Maar het begint wel te pruttelen bij langdradige paragrafen, irrelevante info en praatjes die doen gapen.”
Ik ben ervan overtuigd dat uw doelgroep daar precies hetzelfde over denkt. Dat vage, saaie praat een grotere deal breaker is dan een luttele dt-fout.
Praise the lord: bij dat laatste helpen tal van naslagwerken u uit de nood. Bij dat eerste helaas niet.
En voilà. Precies daarom heeft u een copywriter nodig.
3 troeven van een goede copywriter
Copywriters hebben een probleem waar mensen als uzelf waarschijnlijk geen last van hebben. Geen van ons heeft een overtuigend document in handen dat stelt:
“Ik kan iets. Iemand heeft mij dat geleerd. Serieus.”
Toch kan een goede copywriter heel wat trucjes uit zijn of haar mouw schudden. Neem het van mij aan.
Een goede copywriter streelt uw imago. Doet het plaatje kloppen. Siert uw harde werk met schone woorden en een happy end. Want klare taal kweekt respect.
Een goede copywriter verkoopt niet, maar overtuigt. Schrijft niet wat u denkt dat anderen willen horen, maar wat u onomwonden zou vertellen aan uw mama. Want eerlijkheid boezemt vertrouwen in.
Een goede copywriter zet aan tot actie. Leeft zich in. Doet mensen doen wat u wil dat ze doen. Met wederzijdse toestemming, uiteraard.
U hoort het. Niemand die ooit spijt heeft van een goede copywriter.